sunnuntai 5. elokuuta 2012

Liitoskipuja! :(

Oon kävellyt loppuviikon aikana tavallista enemmän, ja nyt viikonlopun aikana ensimmäiset liitoskivut on alkaneet tuntua! :( Onneksi ei vielä mitään kovin pahaa kipua, mutta jos tämä tästä on vain pahenemaan päin, niin sitten toivotan kyllä beibin tervetulleeksi maailmaan vaikka jo huomenna! :D Neuvolan tädin mukaan ei luultavasti mennä lasketun ajan yli, kun kuitenkin kohdunsuu on pehmennyt ja sormelle auki. Tosin kuukausi sitten tehdyissä tutkimuksissa kaula ei ollut vielä lähtenyt lyhenemään, niin en kyllä tiedä, kuinka lähellä h-hetki on...

Tällä(kin) viikolla olen saanut taas kuulla puolitutuilta masun koosta. "Eikö sen pitäisi jo olla isompi??!" Tulee jokaisen suusta. Ja joka ikinen on ihmetellyt, miten lähellä laskettu aika on, eikä maha näytä siltä yhtään. Oma äitini on ollut muutaman kerran mukana, kun joku, joka ei vielä ole mahaa nähnyt, kommentoi sitä, ja äiti kyllä puolustaa mua ihan kympillä :) Sanoo vaan topakasti takaisin että "ei kato oo tullut yhtään ylimääräsiä kiloja! Niin!" Se saa kyllä kaikki kommentoijat hiljenemään, ja on tosi kiva, että äiti ei tyydy vaan nyökyttelemään, niinkuin minä teen :D

Päällä H&M:n Mamapaita


Kuvat on räpsäisty tänään. Mun mielestä masu on isomman näköinen tolleen vähän enemmän edestä päin katsottuna :)
Ja raskausarpiakin on tullut! Pari pientä molempiin kylkiin noiden vanhojen arpien jatkoksi, ja sitten ton vanhan leikkausarven ympärille ja navan yläpuolelle. Navan yläpuolella olevia arpia kutittaa joka päivä. Oon levittänyt Weledan raskausöljyn lisäksi pitkin päivää kaakaovoita tai mitä nyt ikinä sattuu käsillä olemaan, aina kun kutittaa.

Eilen tuli hirveän flunssainen olo nenään. Sama olo on jatkunut tänään, ja käväisin apteekissa hakemassa uuden nenäsumutteen, jos tää vaikka johtuis tuosta heinäallergiasta? Oon pitänyt koivun kukinnan jälkeen taukoa sumutteesta, ja syönyt pelkästään antihistamiinia. Nyt kuitenkin tuntuu taas, että oireita alkaa tulla, mutta täytyy toki seurailla, että onko tää flunssaa vai allergiaa. Niiden välinen raja tuntuu välillä olevan tosi pieni ja hankala hahmottaa, kumpi on kyseessä.


Cinnamonroll girl ja poju 37+4

5 kommenttia:

  1. Mulle satelee samanlaisia kommentteja - muut odottajat on olleet isompia ja kömpelömpiä ja ties mitä, mutta jännä kyllä en ole kokenut sitä mitenkään hankalaksi kuunnella tai tarvetta selitellä. Taputtelen vaan masua tyytyväisenä ja oon oikeesti tosi tyytyväinen siitä ettei masu ole tehnyt minusta ainakaan vielä täysin invalidia :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä munkin mielestä on hyvä juttu että pystyn vielä tekemään asioita suht normaalisti, mutta jotenkin meen ihan sanattomaks aina kun tollasia kommentteja kuulee 8D
      Kaippa sitä itsekin pitäisi alkaa vaan puolustautumaan, eikä vaan tyytyä toisten ikäviin kommentteihin!

      Poista
    2. Omalle kohdalle päinvastainen tilanne vois kyllä olla ikävämpi, kommentit VALTAVASTA mahasta saisi varmasti niskakarvat pystyyn ja omatunnon kolkuttamaan karkkihyllyllä :) Saas nähdä miten sitä suhtautuu sitten vauvasta tehtyihin huomioihin, jos sekin on "kauheen pieni" "saako se ruokaa" jne jne..

      Poista
    3. Heh heh :D Mä pelkäsin kanssa aluksi, että tulee ihan pikkunen vauva enkä syö tarpeeksi, kun maha ei kasva.. Mutta nyt painoarvio on 3,5kg jos maltan syödä terveellisesti ja jätän enimmät herkut pois :) Rakenneultrassa mua peloteltiin, että herkuttelemalla sieltä tulee 4,5 kilonen jössikkä, mutta ei onneksi näin ole (kai) päässyt käymään :D

      Poista

Jätäthän kommentin käynnistäsi, kiitos!