maanantai 14. toukokuuta 2012

Hääpuku ja uutta oirelistaa

Lyhyt blogihiljaisuus johtui häämatkastamme. Matkustimme Roomaan, ja sitä lämpöä on jo kauhea ikävä! Nyt olen muistellut häitä ja matkaa katselemalla kuvia :) Täytyy kyllä suositella Italiaa odottaville äideille! Meidän ei tarvinnut jonottaa 2h lippuja Colosseumille kun vartijat huomasivat, että olen raskaana :) Samoin metrossa sain aina istumapaikan, oli se kuinka täynnä tahansa. Ei tällaista vain Suomessa yleensä ole :D Suosittelen valitsemaan hotellin jonkun metroaseman läheisyydestä, sillä mulla meinas mennä jalat kaiken sen kävelyn jälkeen, kun piti vielä raahautua hotellille illalla.

Jos jotakuta kiinnostaa, niin tässä oli mun hääpuku:
Masu taisi olla 24+3. Puku oli ihan maahan asti, en vain löytänyt sopivaa kuvaa, missä en näyttäisi ihan muumilta ja jalatkin näkyisi :D Tehtiin puku yhdessä kaason kanssa, eikä siihen ole mitään kaavoja, mutta jos joku on kiinnostunut, niin voin kyllä kertoa lisää kankaista ja tekovaiheista :)

Viimeaikoina ei ole ihan hirveästi ollut raskausoireita, mutta muutama kyllä:
-Närästys kiusaa aina välillä, joskus kahvin/rasvaisen ruuan jälkeen, mutta joskus ennen nukkumaanmenoa. Siihen en ole ostanut mitään lääkkeitä, vain juonut ison lasin vettä.
-Pahoinvointia on ollut useana päivänä viime viikolla, molemmilla kerroilla lentokoneessa, ensin menomatkalla nousussa ja tulomatkalla laskeuduttaessa. Huono olo iskee automaattisesti myös kun olen liian kauan syömättä tai yöllä juuri kun olen mennyt sänkyyn. Olenkin yrittänyt pitää ruokailuvälit n. 2-4 tunnissa ja pienet ateriat riittävät hyvin, vaikka pystyisinkin syömään jotain ihan järjettömiä määriä ilman oksettavaa ähky-oloa (joka tuli ennen raskautta joka aterialla jos söin liikaa).
-Nenäverenvuotoa on ollut muutaman kerran kun aloitin nenäsumutteen käytön. Tuskin se siitä johtuu, vaan tuosta siitepölystä.. Mutta aina se on sama sierain, ja joka kerta vuoto loppuu niistämisen ja hetken tuputtelun jälkeen.
-Jotain liitoskipujen tapaisia vihlaisuja on ollut, mutta ei mitään pahempaa.
-Myös vanhassa leikkausarvessa tuntuu napakoita vihlaisuja, kun iho venyy (ja jotkut ihonalaiset kiinnikkeet(?)).

Hankinnoista vielä sen verran, että ostimme matkarattaat, Graco Mirage-merkkiset. Löysin ne käytettyinä fb-kirppikseltä 60€:lla, ja ajateltiin, että meidän kummipoika voi käyttää tämän kesän niitä, mikäli vanhemmat vain haluavat. Aluksi ajattelin käyttää niitä vauvan synnyttyä elo-syyskuussa kaukalon kanssa. Näin mun on helppo käydä yksin kaupungilla ja kantaa vauva ja rattaat kotiin. Sitten talvella joudumme käyttämään vaunukellaria Brion Happyjen kanssa, kun niitä ei saa kätevästi kokoon. Kellari sijaitsee toisella puolella rakennusta, niin saa nähdä miten hyvin saan raahattua ostokset vauvan kanssa kun raskaita ovia olisi 5-6 matkan varrella kellarista kotiin ja kaikki lukossa xD

Tänään alkoi myös työharjoittelujakso. Kaikki oli vähän näreissään kun en tee normaalia 6-7,5 tuntisia työpäiviä, mutta mä itse tiedän, että tää neljä tuntia on mulle hyvä ja oon siihen tyytyväinen.

Cinnamonroll girl ja vauveli 25+5

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätäthän kommentin käynnistäsi, kiitos!