perjantai 1. kesäkuuta 2012

Vauvan yksiön neliöt ei kelpaa kaikille

Olen ollut viimepäivät niin poikki harjoittelun jälkeen, etten ole jaksanut päivitellä blogia.
Jos nyt kuitenkin tämän viikon kuulumisia: Ensinnäkin, harjoitussupistukset on "pahentuneet" niin, että ne tekevät  välillä hieman kipeää. Tämän takia mulla iskee aina paniikki, että nostelinko tänään liian painavia ämpäreitä töissä, tai olenko muuten vaan repinyt itseäni liikaa. Pelkään ihan tolkuttomasti ennenaikaista synnytystä! Oon nähnyt siitä lukemattomia unia, eikä tää harjoittelujakso nyt kauheasti paranna olotilaa... Onneksi on enää kaksi viikkoa jäljellä ja sitten alkaa munkin kesäloma :)
Allergiaoireet on helpottaneet jo jonkun verran, vaikka aluksi ajattelin, että näillä nykyisillä lääkkeillä ei kesästä tule mitään. Kuitenkin tabletti+nenäsumute on auttanut ihan kiitettävästi. Nenä ei enää vuoda, mutta ääni on koko ajan käheänä pienen jatkuvan hengenahdistuksen takia. Se ei kuitenkaan häiritse niin paljon kuin tuo nenän oireilu.
En muista, mainitsinko jo aiemmin, että tunsin luultavasti kerran vauvan hikkaavan :) Nyt kuitenkin hikottelu tuntuu jo useammin.
Vauvan liikkeet tuntuu jotenkin vaimentuneen, mutta näkyvät silti todella selvästi mahan päältä, eli en usko että ne on oikeasti heikentynyt, musta vaan tuntuu siltä :D Tässä koneella eilen istuskelemassa tunsin, kun vauva puski pitkään kylkiluiden alta, ja kun painoin siitä kohdasta, niin tunsin ekaa kertaa, missä vauva on. Tai siis että se kosketus kesti pitkään, eikä ollut sellainen nopea ja lyhyt potkaisu. :) Onneksi en oo vielä heräillyt noihin potkuihin yöllä! Vessareissuissa on ihan tarpeeksi heräämistä :D
Meillä oli myös viimeinen valmennustuokio, tällä kertaa vauvanhoitotunti. Paikan päälle oli vaivautunut tällä kertaa vaan yksi pariskunta meidän lisäksi :D Tälläkin kertaa, kuten muinakin, asia oli suurimmaksi osaksi tuttua juttua mulle, mutta toivottavasti mies sai siitä enemmän irti. Paikalla oli myös kuukauden vanhan tytön vanhemmat ja itse vauva. Terkkari kyseli heiltä, miten on arki sujunut ja millaista oli sairaalassa ym. Sitten th otti vauvan ja näytti, miten vaipat vaihdetaan. Tosin hän selosti jostain ihan muusta samalla, ja meidän piti sitten koittaa hahmottaa miten se vaippa pitäisi vaihtaa. Onneksi me kuitenkin ollaan päästy vaippoja vaihtaan aika monet kummipojan syntymän jälkeen, niin ei haitannut, ettei sitä hirveästi neuvottu. Jos en olis koskaan vaippaa vaihtanut, olisin kyllä halunnut kuulla jotain selostusta asiasta samalla kun se vaihdettiin.

Viikkoja on kasassa 28+2 ja voisinpa vaikka lisätä uuden masukuvan. Mun mielestä se ei ole kasvanut ihan niin isoksi, kuin mitä olen odottanut näiltä viikoilta. Ihan hyvä näin, alkaa silti olemaan hankalaa lakata varpaan kynnet tai muutenkin kumarrella.. Ehkä sitä tukalaa oloa kestää vähemmän aikaa ;) Riippuu kai vähän kellonajasta, milloin kuva on otettu, mutta välillä on tuntunut siltä, että tällä viikolla on pienempi maha kuin viime viikolla xD Ylempi kuva on rv 24+1 ja alempi kuukautta myöhemmin, pari päivää sitten räpsäisty.



Ja taas tällä viikolla oon saanu kuulla mieltä ylentävää palautetta kuinka masun pitäis olla paljon isompi näillä viikoilla >:( Tuntuu, että kaikilla ventovieraillakin saa olla oma mielipiteensä asiasta.. Tämä kyseinen nainen sanoi "Siis sulla on kaks kuukautta laskettuun aikaan?! Tossa vaiheessa jouduttiin jo leventämään ovia että mahduin sisään, kun mä olin raskaana! En mä ees huomannu et odotat!" Joo kiitos kovasti, mutta jos kaikki on hyvin ja vauva normaalin kokoinen niin mä olen ihan tyytyväinen, ettei ole isompi, vaikka pyöreä vauvamasu oliskin kiva juttu... Täytyy vaan nousta tollasten kommenttien yläpuolelle.

Mutta nyt on viikonloppu, ja mä aion vaan rentoutua kun ei ole edes valmistujaisjuhlia tiedossa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätäthän kommentin käynnistäsi, kiitos!