maanantai 23. heinäkuuta 2012

Raskaustesti

Päätin minäkin nyt sitten tehdä Vauvan raskaustestin. Nyt on viikkoja 35+5.

Minulla on ollut uusia intohimoja ja inhokkeja.
- Raskauden alussa maistui aivan kaikki, vaikka oksensin aika paljon. Aiemmin olin menettänyt kiinnostukseni ruuanlaittoon, mutta silloin tavalliset makkarakastikkeetkin alkoivat kiinnostaa. Nyt loppua kohden kiinnostus ruuanlaittoa kohtaan on taas kadonnut. Mitään järjettömiä mielihaluja ei ole ollut hirveästi, mutta Fazerin vaniljadonitsi on yksi suosikki, ja toinen ehkä Ginger ale. Ensimmäisellä kolmanneksella teki hirveästi mieli salmiakkia, mutta en uskaltanut syödä paljonkaan sitä, koska pelkäsin verenpaineiden nousevan liikaa. Nyt taas ei niin hirveästi enää tee mieli, vaikka paineissa ei ole ollut mitään vikaa :D Kaikki happamat marjat on tosi hyvän makuisia. Ennen raskautta en ole pitänyt sienistä, mutta tälläkin hetkellä tekisi mieli mennä keräämään kanttarelleja metsästä! :D


Salasin raskauteni töissä mahdollisimman pitkään.
- Luonnollisesti kerroin työkavereille heti, koska pahoinvointi yltyi oksenteluksi, eikä sitä oikein voinut salata. Pomolle kertominen jäi ja hän sai selville saikkulapusta.


Olen valokuvannut ja mittaillut mahaani.
- Olen ottanut joka viikko kuvan, ja viime viikolla mies otti muistoksi luonnossa kuvia, joista ehkä kehitämme jonkun. Mahaa mittailtiin huvin vuoksi ja testattiin, kummalla on isompi maha. Mies voitti -__-


Olen tuntenut itseni seksipommiksi.
- En niinkään, vaikka seksihimot on noussut aivan uudelle tasolle, varsinkin sen jälkeen, kun lääkäri kielsi harrastamasta seksiä :D On kuitenkin paljon mukavampi olo kireissäkin vaatteissa, kun ei tarvitse huolehtia näkyykö vatsamakkarat :D Mies ei sano juuta eikä jaata nykyisestä olomuodostani.


Pesänrakennusviettini on herännyt.
- Välillä tulee siivouspuuskia, tai tekee mieli ommella/neuloa, mutta ei nyt mitään hirveetä kuitenkaan :D


Itkeskelen katsoessani televisiota.
- Onneksi näin on käynyt vaan kerran. Ja sekin oli kun korealaiselta kanavalta tuli ohjelma, jossa korealainen tyttöbändi matkusti Eurooppaan keikalle ja fanitytöt pääsivät tapaamaan bändin jäseniä. Vaikka en edes tuntenut bändiä, niin itku pääsi xD Sen jälkeen oon koittanut rajoittaa tota herkistelyä niin, että nieleskelen kyyneleet jos on ihan hölmöstä aiheesta kyse.


Tiedämme lapsen sukupuolen.
- Juu, poika sieltä on tulossa. Mies on ihan innoissaan :D Nyt vaan pitäisi keksiä joku hyvä nimi!


Mummot ohittavat minut suojatiellä.
- Mä en tavallisestikaan kävele mitenkään reippaasti, mutta nyt kun supistuksia on alkanut tulemaan myös kävellessä, oon joutunut hidastaan tahtia entisestään, joten ihan kaikenikäiset pääsee helposti ohi :D Kerran meinasin jäädä auton alle, vaikka mulla oli vihreet valot. Onneksi huomasin auton ja pysähdyin keskelle risteystä, kun auto kaahas ohi.


Olen stressannut imetyksen onnistumista.
- En ehkä stressannut, mutta kyllä toivon, että se onnistuu, ihan rahan takiakin. Kuitenkin tiedän, että jos ei onnistu, niin sitten voidaan käyttää korvikkeita, ja aika moni tuttumme on niin myös tehnyt.


Hyvä äiti on kotona pitkään.
- Kyllä varmasti kaikki äidit olisivat kotona pitkään, jos taloudellinen tilanne antaisi myöten. Mä olen valmis lähtemään takaisin töihin vaikka heti kun lapsi on 9kk, jos rahat ei riitä ja mies lähtee opiskelemaan. Muuten täytyy katsoa, että lähtisinkö töihin pojan 1-v. synttäreiden jälkeen.


Tiedän, miten haluan synnyttää.
- Mullahan ei ole synnytyksestä mitään aikaisempaa kokemusta, joten en tiedä, mitä odottaa. Haluaisin kokeilla ammetta kivunlievityksenä, mutta varmaan joudun ottamaan epiduraalin. Synnytys ilman lääkkeellistä kivunlievitystä kiinnostaisi, mutta en usko, että pystyn siihen. Mennään senhetkisen tilanteen mukaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätäthän kommentin käynnistäsi, kiitos!