tiistai 13. maaliskuuta 2012

Neuvolassa

Eilen kävin neuvolassa, ja tällä kertaa paikalla oli mun oma terveydenhoitaja, eikä sijainen. Varasin ajan jo kahdeksaksi, että mieskin pääsee mukaan ja sen jälkeen töihin, mutta ei se halunnut tulla. On kuulemma liian vähän rahaa tulossa muutenkin, nyt kun mun työt loppu.. Noh, lähdin jo kävelemään neuvolalle päin, kun huomasin, että eihän mulla ole sitä korttia mukana! Äkkiä soitto miehelle että muistaisko se missä se on, ja takaisin kotiin :D Siinä muutaman minuutin pengottuani oli pakko todeta, että ei löydy, ja myöhästyn pian jos en lähde. Hyvä kun viimeeksi mä olin hukannut sen kortin, ja nyt en löytänyt sitä uutta korttia mistään :D Siinä sitten koitin selitellä että unohtui kotiin ja varmaan joku dementia on iskenyt :D Onneksi tää terkka oli kauheen ymmärtäväinen ja sanoi vaan, että jos sinne ultraan sitten otan mukaan :P
Noh, joka tapauksessa, pissa oli puhdas, vauvan sykkeet ok, olisikohan ollut 140. Vielä päivää aikaisemmin oli taas tullut uutta vuotoa, jonka takia oli hyvä päästä kuuntelemaan, että vielä se sydän lyö :) Kerroin tästä neuvolan tädille ja hän sanoi, että se vuotelu voi kestää kauankin. Onhan tätä jatkunut jo kolmatta viikkoa siitä edellisestä lääkärikäynnistä.
Neuvolassa totesin, että miehen olisi ollut hyvä tulla paikan päälle, kun multa kyseltiin meidän perhekuvioista, enkä mä oikein osannut vastata siihen, millainen lapsuus miehellä on ollut. Seuraavaan käyntiin kuulemma olisi hyvä saapua, nimittäin sillon keskustellaan isyyslomista sun muista miestä enemmän koskevista asioista.
Multa kysyttiin myös, että tunnenko vauvan liikkeitä vielä. En ole oikein varma, jotain siellä mahassa tuntuu päivittäin, mutta onko ne sitten liikkeitä vai ei, sitä en tiedä :D


Kuva täältä

Ensimmäisen kolmanneksen vaivat, kuten pahoinvointi ja rintojen kipeys on selätetty melkein kokonaan. Nyt kun masu alkaa kasvaa, tuntuu navan ympäriltä välillä varsin piukealta, ihan kuin se plopsahtaisi pian ulos :D En tiedä, johtuuko mahan kasvu suurimmaksi osaksi turvotuksesta. Kun ensimmäisellä kolmanneksella kärsin jokapäiväisestä ripulista ja mahakrampeista, niin nyt näyttää siltä, että ummetus on tulossa kuvioihin :/ Viimeeksi punnitsin itseni ystävänpäivänä, 51kg ja nyt 52,5kg. Kai se hidas aineenvaihdunta vaikuttaa? :D Mutta silti jaksan aina vähän hämmästellä sitä, kuinka ennen raskautta painoin n. 59kg ja olin varautunut ainoastaan painon huimaan nousuun. Sitten se laskikin noin paljon :O Ainakaan ei sitten haittaa kun niitä raskauskiloja alkaa tuleen :D

Hääjärjestelytkin sujuvat taas pikkasen paremmin. Eilen sain tehtyä kutsukortit valmiiksi, enää pitää viedä postiin. Ja hääpuku on viimeistelyä vaille valmis! Kangasvalinnan takia puvusta ei tullut aivan samanlaista kuin mitä mallikuvassa, mutta olen silti erittäin tyytyväinen. Olemme tehneet pukua kaason kanssa meillä, mutta eilen hän halusi, että menemme hänen luokseen. Perheessä on koira, jonka takia mua ei ihan hirveesti huvittanut lähteä, mutta en nyt viitsinyt kieltäytyäkään. Lopputulos oli kuitenkin aivan kauhea: mua alkoi ahdistaan henkeen heti ensimmäisen tunnin aikana tosi pahasti, koska oon näköjään jotenkin superyliherkkä kaikkien mun allergioiden kanssa raskauden aikana :( Sitten kun ruvettiin silittämään pukua, huomasin, että koko helma on ihan täynnä mustia koiran karvoja :( Siinä vaiheessa pikkasen vitutti, kun ei edes saatu niitä millään pois! Sanoin kaasolle että on kyllä parempi jos seuraavat kerrat ollaan meidän luona. Vedin koko illan astmalääkettä, jota ei edes saisi käyttää raskauden aikana :( Tuli kauheet paskamutsi-fiilikset mut pakko mun oli sitä ottaa et pystyin meneen edes nukkumaan :(
Nyt mulle on tullut astmakohtaus ruoka-aineesta ja eläimestä (ennen raskautta nää allergiaoireet oli paljon lievempiä). Innolla jään odottamaan mitä tuleva kevät ja siitepölykausi tuo tullessaan. Vähän lupailis jotain saman suuntaista, mutta toivottavasti ei! Muuten muutan jonnekkin siitepölyttömään valtioon ja tuun takas vasta elokuussa :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätäthän kommentin käynnistäsi, kiitos!